Particularize Books Toward شكلها باظت (ألبومات عمر طاهر الساخرة)

Original Title: شكلها باظت
ISBN: 9773990494
Edition Language: Arabic
Series: ألبومات عمر طاهر الساخرة
Books Online Download شكلها باظت (ألبومات عمر طاهر الساخرة) Free
شكلها باظت (ألبومات عمر طاهر الساخرة) Paperback | Pages: 203 pages
Rating: 3.51 | 8646 Users | 509 Reviews

Describe Epithetical Books شكلها باظت (ألبومات عمر طاهر الساخرة)

Title:شكلها باظت (ألبومات عمر طاهر الساخرة)
Author:عمر طاهر
Book Format:Paperback
Book Edition:الطبعة الرابعة
Pages:Pages: 203 pages
Published:2005 by دار أطلس للنشر و الأنتاج الإعلامي (first published 2003)
Categories:Nonfiction. Humor. Northern Africa. Egypt. Comedy. Literature. Sequential Art. Comics

Representaion To Books شكلها باظت (ألبومات عمر طاهر الساخرة)

هي "شكلها باظت" بالفعل من عمر طاهر في الكتاب الحالي
المحتوى أقل من كتبه السابقة، وشعرت بالكثير من الملل في بعض أقسامه

Rating Epithetical Books شكلها باظت (ألبومات عمر طاهر الساخرة)
Ratings: 3.51 From 8646 Users | 509 Reviews

Write-Up Epithetical Books شكلها باظت (ألبومات عمر طاهر الساخرة)
بيقوك الضحك على اصناف يا كيد يا فقعة يا قلة أصنافأنا كان نفسي أضحكواتضحك عليا ;(;;;;;;;;إن كنت من محبي عفيفي أو جلال عامرفستجد الكتاب كارثةوإن تمنيت أن تضحك لمجرد الضحك بلا فكر ولا أي "عمك" من ايتها نوعفسيخيب أملك أيضاقرأته في وقت شديد الصعوبة فلم يفرّج عني على الإطلاقأما إذا كنت أحببت الكتاب فاحمد ربنا على المتعة التي لم أحظى أنا بهاوادعي لي بالصبر على ما بلاني به من نظرة ضيقة وتسطيح مفتعل للكتب المهمةالجميلة الحلوةالعبقرية;;;;;;;;الذي وجدته هنا هو هراء ولا شيء سواهالكتاب أقل من عاديوبصراحة لم

لم أستمتع به كثيرا , أحسست ببعض الملل أثناء قرأته .

كتاب خفيف يصلح كفاصل بين عدة كتب تقيلةممكن تقراه و إنت مسافر و إنت قاعد مستنى عند الدكتورو إنت ف عز الإمتحانات و دماغك فصلت م المذاكرةكان واضح إنه أول كتاب ساخر لعمر طاهرأسلوبه ركيك بعض الشئ مجمع شوية نقط ف كل فصلكأن واحد صاحبك بيدردش معاك

كتـــاب بيمــبوفقرة الذكريات بمناسبة معرض كتاب الاسكندرية الحالي كنت انا وأحد اصدقاء الكلية المخضرمين بنتكلم عن المعارض ايام الكلية اللي احيانا كان بيكون مقره اصلا جوه المجمع النظري للكليات يعني في عقر دارنا -كطلبة تجارة - وكان ساعات بيكون في معرض كتاب في كلية تربية الدور الاول ومعرض زمان في سان مارك واول معرض دولي تابع لمكتبة الأسكندرية نفسها كان في السنة دي تقريبا 2004 , سنة التخرج وكان جوه المجمع نفسهوقتها كان النشر قليل والابتذال برضه كان كتير , لكن كان الابتذال النضيف شوية علي غرار "تفسير

قرأت الكتاب وانا فى حالة من الكآبة الشديدة بسبب اللى بيحصل فى البلد دلوقتى .. لكن مع كل صفحة كنت بقلبها كنت بنسى كل الاحداث دى وبركز فى الكتاب اكتر .. كل فصل هو متعة بحد ذاته .. عجبتنى الفصول اللى بتتكلم عن الحاجات اللى بتميزنا كمصريين عن باقى الشعوب .. عمر طاهر متألق كالعادة..

هي "شكلها باظت" بالفعل من عمر طاهر في الكتاب الحالي المحتوى أقل من كتبه السابقة وشعرت بالكثير من الملل في بعض أقسامه

تحفة بجد ينفع تقرأه كوقت للاسترخاء ولما تحب تضحك مسخرة أدبية:D